Vestigen uit het buitenland
Woont u in het buitenland en wilt u in de gemeente Waadhoeke gaan wonen? Schrijf u dan persoonlijk in bij de gemeente. U doet dat binnen vijf dagen na aankomst.
Bel voor een afspraak
Maak telefonisch een afspraak via (0517) 380 380.
Wat kost het?
- Gratis.
Wat heeft u nodig?
- Een geldig paspoort, geldig rijbewijs of geldige identiteitskaart.
- Een verblijfsvergunning voor bepaalde of onbepaalde tijd.
- Buitenlandse documenten. Bijvoorbeeld een geboorteakte, huwelijksakte of echtscheidingsakte. Soms is het nodig dat u buitenlandse documenten laat legaliseren in het land waar u vandaan komt. Dat toont de echtheid van een document aan. Soms moeten de documenten ook vertaald zijn. Heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met de gemeente.
- Schriftelijke toestemmingsverklaring als u meerderjarig bent en niet de hoofdbewoner bent op uw nieuwe adres.
- Of vul de verklaring online in. Let op: u heeft de DigiD inlogcode van de hoofdbewoner nodig.
Wat u moet weten
- Gemeenten moeten de identiteit vaststellen van iedereen die zich in Nederland inschrijft. Daarom moet u persoonlijk met uw identiteitsbewijs bij ons langskomen. Ook minderjarige kinderen moeten zelf bij de inschrijving aanwezig zijn.
- Wilt u zich inschrijven? Dan moet uw verblijf in Nederland rechtmatig zijn. Uw verblijf is rechtmatig in de volgende gevallen:
- U heeft de Nederlandse nationaliteit.
- U heeft de nationaliteit van een ander land uit de Europese Unie.
- U heeft een geldige verblijfsvergunning.
- U heeft een adres in Waadhoeke en gaat langer dan vier maanden in Nederland verblijven.
- Verhuist u vanuit Aruba, Bonaire, CuraƧao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten? Dan heeft u een bewijs van uitschrijving uit de Persoonsinformatievoorziening Nederlandse Antillen en Aruba (PIVA) nodig.